maandag 11 november 2013

Workshop jelly roll

Zaterdag 9 november heb ik een workshop bij Babette gevolgd. Blokken maken met een jelly roll. Het was echt verschrikkelijk leuk en gezellig om te doen. Ik had dit van mijn man en zoon cadeau gekregen voor mijn verjaardag. Wat was dat een geweldig cadeau zeg.
Vrijdagavond heb ik alle spullen gepakt die ik dacht nodig te hebben. Een snijmat, rolmes, garen, naalden, schaar, sew line potlood etc. naaimachine en natuurlijk ook een........

Jelly roll!!
Ik ben benieuwd wat dat gaat worden. ik had deze al een hele tijd liggen, en dat kwam nu mooi van pas.
Zaterdag vertrok ik op tijd naar Nieuwegein. Daar bleken we in totaal 6 vrouw sterk te zijn voor deze uitdaging. eerst een bakkie, toen wat uitleg en we konden gaan starten. na het nodige snij- en naaiwerk was dit mijn eerste resultaat.

Jullie begrijpen vast dat dit naar meer smaakte. Dus werd er ijverig doorgewerkt. Nieuwe stroken, andere kleuren bracht dit voort.

Doordat mijn jelly roll heel veel kleuren heeft zal het een zeer kleurig geheel worden. Ik kan niet wachten om verder te gaan. Ik heb inmiddels alle stroken per 2 aan elkaar genaaid en kan vanavond verder met snijden. Daarna kan er weer genaaid, gesneden en gestreken worden etc. Wat een heerlijk vooruitzicht.
Hier een foto met blokken van alle deelnemers. Ik vond het heel leuk om te zien hoe het met de verschillende stoffen eruit komt te zien.

Ik zal in het vervolg laten zien wat ik nog meer heb geleerd.

Fijne dag en bedankt voor het langskomen,
Jacqueline



1 opmerking:

  1. Je blokken zien er prachtig uit, het zal zeker een kleurrijk geheel worden. Ik hoop dat je de foto met het resultaat van alle deelnemers nog toont, het is zo leuk om te zien hoe het blok in andere kleuren eruitziet.
    Jij hebt een heerlijk verjaarscadeau gehad!

    BeantwoordenVerwijderen